مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 اردیبهشت 1400 ساعت 08:402021-04-30بين الملل

تحریم بدون روتوش-3| جایگاه مهم سوییفت و جهان روایی دلار در اجرایی شدن تحریم ها


جایگاه ویژه آمریکا در اقتصاد جهان بخاطر جهان روا بودن دلار و همچنین دسترسی این کشور به جزییات اطلاعات تبادلات بانکی و مالی در جهان که از طریق پیام رسان سوییفت انجام می شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در جعبه ابزار سیاست خارجی نظام مالی که اجازه رصد کردن را به دولتمردان آمریکا می دهد و دیگری، نفوذ و گستره استفاده از دلار در اقتصاد جهانی که اجازه تنبیه بازیگران را می دهد.

همچنین کوهن و زکری گولدمن مشاور سیاستی سابق دفتر تأمین مالی تروریسم و جرائم مالی وزارت خزانه داری آمریکا در قالب یادداشتی با عنوان Like it or Not, Unilateral Sanctions Are Here to Stay در سال 2019 درباره این موضوع نوشته اند: قدرت اقتصادی نامتقارن آمریکا به عنوان یک اهرم فشار جهت دستیابی به اهداف امنیت ملی، بدون توسل به زور مورد استفاده قرار می گیرد.

موقعیت دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهانی، این امکان را فراهم می کند که آمریکا در هر شرایطی، تحریم های خود را تداوم بخشد .

در ادامه این گزارش، توضیحات بیشتری درباره دلایل موثر بودن تحریم های آمریکا آمده است: *جهان روایی دلار و جایگاه آمریکا در اقتصاد جهان کشورهای آسیب دیده از جنگ جهانی دوم تصمیم گرفتند برای برقراری صلح پایدار، به تقویت همکاری اقتصادی و بازرگانی با یکدیگر بپردازند زیرا معتقد بودند در صورتی که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحریم بدون روتوش-3| جایگاه مهم سوییفت و جهان روایی دلار در اجرایی شدن تحریم ها

تحریم بدون روتوش-3| جایگاه مهم سوییفت و جهان روایی دلار در اجرایی شدن تحریم ها